البرز یدک البرز یدک
بیمه خودرو
خودروچی

صفرشویی کجا بریم؟

شستشوی موکت در صفرشویی
شستشوی موکت در صفرشویی

صفرشویی یکی از خدمات برخی از مراکز خودرویی و همه کارواش ها برای خودرو های کارکرده است که پس از پایان کار، خودروی شما در حد و اندازه یک خودروی نو و صفر، تمیز می شود.

با توجه به ممنوعیت واردات و همچنین افزایش شدید قیمت خودرو ها در این چند سال، مردم بیش از پیش به خودروهای خود اهمیت می دهند و سعی دارند آن ها را تمیز و سالم نگه دارند تا از افت قیمت‌شان جلوگیری کنند.

ممنوعیت واردات خودرو و همچنین تولید خودروهای بی کیفیت چینی موجب شده تا مردم از خودروهای ژاپنی، اروپایی و کره ای خود که تقریباً بیشتر آن ها قدیمی اند و کارکرد بالایی دارند، به خوبی نگهداری کنند زیرا جایگزین بهتری برای آن ها پیدا نمی شود. از طرفی قیمت محصولات داخلی و چینی نیز افزایش پیدا کرده و به همین دلیل صاحبان این خودرو ها بیشتر از گذشته تلاش می کنند درون و بیرون خودرو های خود را تمیز و مرتب نگه دارند. تا در صورت لزوم و هنگام فروش آن، خودرو سالم و مرتب به نظر برسد.

صفرشویی چیست؟

صفرشویی
صفرشویی

در فرآیند صفرشویی درون و بیرون کابین خودرو توسط مواد مخصوص هر بخش از خودرو به خوبی شسته می شود و در نهایت خودرو به وضعیتی نزدیک به نسخه صفر خود در می آید. به همین دلیل است که به این نوع شستشو، صفرشویی می گویند. در طی صفرشویی، بیشتر بخش های درون کابین مورد توجه قرار می گیرد که شستشوی آن ها وقت گیر است. زیرا شستشوی ظاهر و بیرون خودرو به علت این که ریزه کاری ندارد، راحت تر است و زمان کمی را به خود اختصاص می دهد.

صفرشویی در گذشته بهتر انجام می شد یا الان؟

کاربرد دستگاه وکیووم در صفرشویی
کاربرد دستگاه وکیووم در صفرشویی

در گذشته صفرشویی تقریباً به صورت غیراصولی انجام می شد و برای شستشوی بخش های مختلف خودرو کلاً از یک محلول شوینده استفاده می کردند. همین قضیه نشان دهنده این است که صفرشویی، خوب و اصولی صورت نمی گرفت. از طرفی در گذشته ابزار و لوازم خاصی برای شستشوی بخش های مختلف مثل موکت کف. چرم صندلی و جنس سقف وجود نداشت و این قضیه هم می توانست در درست انجام نشدن صفرشویی در گذشته دخیل باشد. اما امروزه دستگاه های برقی مانند دریل، فرز انگشتی و وکیووم موجود است که با استفاده از آن ها و مواد شوینده مخصوص هر بخش می توان خودروها را بسیار دقیق تر و بهتر صفرشویی کرد. امروزه مواد شوینده هر بخش دارای محتویات مخصوص جنس و متریال همان بخش است و این تفاوت موجب می شود تا در صورت شستشو، به بخش های مختلف آسیبی نرسد.

صفرشویی چگونه انجام می شود؟

دستگاه وکیوم و دریل صفرشویی
دستگاه وکیوم و دریل صفرشویی

برای صفرشویی در ابتدا تمام لوازم ریز موجود در خودرو را از آن خارج می کنند و سپس تمام گرد و خاک موجود در درون کابین را با استفاده از جارو برقی جمع می کنند. در بعضی سفارشات تمام صندلی ها، قاب های داشبورد. کنسول وسط، کنسول میانی و موکت کف خودرو خارج می شوند و پس از شستشو دوباره نصب می شوند. در برخی از دیگر سفارشات همه بخش های درون کابین سرجای خود باقی می مانند و عمل شستشو انجام می شود.

برای شستشوی موکت ها ابتدا آن ها را با مواد شوینده و توسط دریل و شُت دایره ای شکل به خوبی ماساژ می دهند. سپس در پایان با استفاده از دستگاه وکیوم تمام چرک موجود در موکت را که در شوینده حل شده بود خارج می کنند. پس از خارج سازی کف کثیف حاصل از شستشو، موکت به سرعت خشک می شود و پس از مدتی درون کابین بوی بد به خود نمی گیرد.

شستشوی چرم صندلی ها و داشبورد بسیار راحت است. فقط نیاز به این دارد تا مواد شوینده را با یک پارچه بر روی سطح مورد نظز ماساژ دهید. در پایان با یک پارچه دیگر چرک و کثیفی مخلوط شده با شوینده را جمع آوری کنید.

فواید صفرشویی چیست؟

خودروی صفرشویی شده
خودروی صفرشویی شده

از بین رفتن بوی بد درون کابین، افزایش طول عمر پارچه ها و چرم های بکار رفته در خودرو، ظاهر مناسب و شکیل درون کابین. مرتب شدن درون کابین و دسترسی راحت تر به بخش های مختلف، فروش راحت تر خودرو به علت تمیزی و مرتب بودن درون کابین و از همه مهم تر لذت رانندگی بیشتری که در اثر تمیزی درون کابین به راننده القا می شود از فواید صفرشویی خودروهایی است که به آن نیاز دارند.

آیا می توان در خانه، خودروی خود را صفرشویی کرد؟

قبل و بعد صفرشویی چرم صندلی
قبل و بعد صفرشویی چرم صندلی

در جواب این سوال باید گفت که می شود صفرشویی را در خانه انجام داد. اما به علت نداشتن برخی از لوازم تخصصی، ممکن است نتوانید صفرشویی را به خوبی انجام دهید. مثلاً هنگام باز و بسته کردن صندلی ها ممکن است نتوانید به خوبی سوکت ها را جا بزنید و یا پیچ ها را به خوبی سفت کنید. از طرفی دیگر این روزها در صفرشویی خودروها از لوازمی مانند دریل. شُت، مواد شوینده مخصوص هر سطح و دستگاه وکیوم استفاده می شود که در هر خانه ای نمی توان این ها را پیدا کرد.

بهترین مراکز انجام صفرشویی خودرو

TMJ

مجموعه TMJ به صورت تخصصی صفرشویی خودروهای آفرودی و دودیفرانسیل مانند رونیز، پیکاپ، کاپرا و … را انجام می دهد. این مجموعه در کنار صفرشویی خدمات دیگری را هم برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته که با مراجعه به صفحه آن در سایت خودروچی می توانید با دیگر خدمات قابل انجام آشنا شوید.

معرفی مجموعه

نام مجموعهTMJ
مدیر مجموعهمهراب قادری – علیرضا تیماج
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09368261010
آدرساتوبان فتح – سه راه شهریار – اول سعید آباد – شهرک صنعتی گلگون – تجاری های مرکزی – روبروی پنجم شمالی – لاین دوم – TMJ

استاربوی

مجموعه استاربوی با کادری مجرب با تجهیزات به روز، کارواش و صفرشویی تخصصی و VIP با بهترین مواد شستشو (نانو)، احیا رنگ و پولیش بدنه. اجرای پوشش سرامیک بدنه، اجرای کاور بدنه و دیگر خدمات مربوط به خودروی شما را با بهترین کیفیت انجام می دهد. این مجموعه هیچگونه محدودیتی برای برندها و خدمات ارائه شده هم ندارد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاستاربوی
مدیر مجموعهحسینی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09122991475
آدرساتوبان باکری جنوب – مجتمع هایپراستار – پارکینگ منفی ۱

خانه سلامت اتومبیل اتواسپا

مجموعه خانه سلامت اتومبیل اتواسپا پرچم دار بالاترین سطح استاندارد شستشو، دیتیلینگ و ترمیم بدنه و داخل خودرو در ایران می‌باشد. این مجموعه با استفاده از استانداردهای کارگاهی و با تکیه بر دانش روز دنیا قدمی در جهت ایجاد فرهنگ نگهداری صحیح خودرو برداشته است. اتواسپا قادر است تا تغییری را که شاید به شیوه سنتی، روزها و بلکه هفته ها زمان لازم داشته باشد در حد یک ساعت تا حداکثر یک روز کاری، با دقتی کم نظیر به انجام رساند. این مجموعه علاوه بر سرعت و دقت، این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد تا زمینه بازگرداندن شرایط ایده‌آل خودروهایشان را فراهم آورد. به طوری که مشتری خودرو خود را چون روز نخست پس از تولید ببیند و این در واقع عاملی است که اتواسپا را از سایر رقبای خود متمایز می‌سازد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهخانه سلامت اتومبیل اتواسپا
مدیر مجموعهامیرهمایون شیردل
شهرتهران
موقعیتشمال
شماره تماس02126800266
آدرسزعفرانیه – سه راه آصف – مجتمع تجاری بامیک – طبقه منفی ۴و۵

کیو گاراژ (Q garage)

مجموعه کیو گاراژ با کادری مجرب و متخصص و با تجهیزات به روز، تمامی خدمات مربوط به صفرشویی و سرویس دوره ای خودروی شما را با بهترین کیفیت انجام می دهد. مجموعه خودرویی کیو گاراژ هیچگونه محدودیتی برای برندها و خدمات ارائه شده ندارد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهکیو گاراژ (Q garage)
مدیر مجموعهایمان ذاکریان – امید موج بافان
شهرتهران
موقعیتشمال
شماره تماس۰۲۱22179256
آدرسزعفرانیه – بالاتر از سه راه آصف – مجتمع بامیک – ورودی باشگاه ورزشی مکث – طبقه مثبت ۵

بوتيك گاراژ

مجموعه خدماتي خودرو بوتيك گاراژ با کادری حرفه ای می تواند خدماتی نظیر صفرشویی، دمپینگ کابین خودرو، صافکاری، PDR، نقاشی، لیسه گیری و … را به نحو احسن و با دقت بالا انجام دهد. به این ترتیب شما می توانید خودروی خود را با خیالی راحت به این مجموعه بسپارید.

معرفی مجموعه

نام مجموعهبوتيك گاراژ
مدیر مجموعهامير اسلامي
شهرتهران
موقعیتجنوب غربی
شماره تماس٠٩١٢٣٤٥٤٣٣٧
آدرستهران – اتوبان فتح غرب به شرق – نرسيده به ازادگان – سه راه شهريار – نرسيده به سعيد اباد – شهرك صنعتي گلگون – سوم شمالي – پلاك ١٢

تی تی وِیت (titivate)

مجموعه خودرویی تی تی وِیت (titivate) از سال ۹۶ در غرب تهران فعالیت خود را در فضایی بسیار شیک و لوکس با خدمات ویژه آغاز کرده و آماده ارایه خدمات به همشهریان عزیز می باشد. خدمات این مجموعه شامل صفرشویی کامل، صافکاری و نقاشی و لیسه گیری با جدیدترین متد روز دنیا. فیس لیفت و نصب آپشن، انواع کاور و شیشه دودی و رنگ های پاک شونده، تودوزی، سرامیک خودرو و … می باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهتی تی وِیت (titivate)
مدیر مجموعهعلی بچاوی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09128598186
آدرسبلوار چوگان – ضلع غربی استادیوم آزادی – جنب پژوهشگاه صنعت نفت – قبل آفتاب – پلاک ۱ – سالن ۹ – مجموعه خودرویی تی تی وِیت (titivate)

تویوتا سهند

۱- انجام کلیه سرویس های دوره ای و صفرشویی خودروهای تویوتا و لکسوس مطابق با استانداردهای ذکر شده در دفترچه سرویس و نگهداری خودرو. ۲- عیب یابی تخصصی با دستگاه عیب یاب تویوتا مطابق با نقشه های برقی و راهنمای عیب یابی شرکت تویوتا. ۳- تعمیرات تخصصی موتور و گیربکس اتوماتیک مطابق با دستورات و راهنمای تعمیراتی شرکت تویوتا. ۴- سرویس شست و شوی انژکتور و دریچه گاز ، سوپاپ ها ، محفظه احتراق و باک با محلول شست و شو. ۵- شارژ گاز کولر و رفع نشتی مدار کولر خودروهای تویوتا و لکسوس. ۶- خدمات کارشناسی فنی بصورت تخصصی ۷-عیب یابی تخصصی سیستم Hybrid ۸- کلیه خدمات جلوبندی و میزان فرمان. ۹-سرویس های ویژه تعمیرات تویوتا جی تی ۸۶

معرفی مجموعه

نام مجموعهتعمیرگاه تویوتا سهند
مدیر مجموعهسهند قنادان
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09129619660
آدرساتوبان ارتش غرب – نرسیده به میدان ارتش – ابتدای لاین کندرو – اتوتکنیک ناصر

اتو تکنیک ناصر

مجتمع خدمات خودرویی اتو تکنیک ناصر به مساحت ۱۲۰۰ متر واقع در اقدسیه با کادر آموزش دیده، متخصص و مجرب در ارائه خدمات اتومبیل های وارداتی در زمینه های انجام سرویس های دوره ای. صفرشویی، صافکاری بدون رنگ، صافکاری نقطه جوش، ترمیم رنگ، نقاشی، سرامیک، جلوبندی. مکانیکی، دیاگ و برنامه ریزی، میزان فرمان سه‌بعدی و تامین قطعات رنگ فابریک آماده ارائه خدمات به هموطنان و مشتریان عزیز می‌باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتو تکنیک ناصر
مدیر مجموعهناصر صالحی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس02126100585
آدرساتوبان ارتش غرب – نرسیده به میدان ارتش – ابتدای لاین کندرو – اتوتکنیک ناصر

در پایان از شما مخاطبین عزیز هم می خواهیم تا بهترین مراکز انجام صفرشویی که می شناسید را در زیر این مطلب برایمان کامنت کنید.

برای خواندن مطالب فنی و مقایسه خودروها می توانید به بخش مقالات آموزشی سایت خودروچی مراجعه کنید.