البرز یدک البرز یدک
بیمه خودرو
خودروچی

برای خودروی‌مان کجا آپشن نصب کنیم؟/بهترین مرکز نصب آپشن کجاست؟

بهترین مرکز نصب آپشن
بهترین مرکز نصب آپشن

این روزها آپشن های افترمارکتی زیادی در بازار وجود دارند که بر روی بسیاری از خودروها قابل نصب اند، حال سوال این است که بهترین مرکز نصب آپشن کجاست و به کدام یک از آن ها می توان اعتماد کرد؟

همان طور که می دانید این روزها آپشن های افترمارکتی بسیاری بر روی اکثر خودروها قابل نصب اند. به همین دلیل صاحبان خودروهایی که سطح امکانات پایین تری دارند به سراغ این می روند تا برای آن ها آپشن نصب کنند و از امکانات جدیدش لذت ببرند. در این میان برخی از آپشن ها هستند که جنبه ایمنی دارند و برخی دیگر جزو امکانات رفاهی محسوب می شوند.

شما با خواندن ادامه متن می‌توانید با کاربردی‌ترین آپشن‌های قابل نصب بر روی خودروها آشنا شوید و بهترین مرکزهای مناسب برای نصب آپشن را نیز بشناسید. در نتیجه شناخت بهترین مراکز نصب آپشن، می توانید خودرویتان را با خیال راحت به آن ها بسپارید.

سنسور دنده عقب

یکی از مهم ترین و ساده ترین آپشن هایی که می توان به راحتی در هر خودرویی نصب کرد، سنسور دنده عقب است. این سنسور از نوع اولتراسونیک (Ultrasonic) است، که با فرستادن موج‌هایی از خود و جذب بازتاب همان موج‌ها، فاصله موانع با سپر عقب را تشخیص و در نمایشگری نشان می‌دهد. البته این فاصله با صدایی که پخش می شود نیز قابل تشخیص است.

کاربرد این آپشن در رانندگی روزانه و در شهرهای بزرگ، به علت کمبود فضای پارک مشخص می شود. اهمیت سنسور دنده عقب برای خودروهای صندوق دار، شاسی بلند و کراس اوور نسبت به خودروهای هاچ بک بیش تر است.

سنسور پارک

روش کار سنسور پارک درست مانند سنسور دنده عقب است. با این تفاوت که تعداد سنسورهای اولتراسونیک بکاربرده‌شده بیش تر از سنسورهای دنده عقب است. این سنسورها دورتادور خودرو نصب شده‌اند و راننده را از اجسام اطراف خودرو آگاه می‌کنند.

دوربین عقب

دوربین عقب بر روی درِ صندوق و یا سپر عقب نصب می شود و تصویری از عقب خودرو که با آینه قابل دیدن نیست، در نمایشگر نشان می دهد. این دوربین اجسامی که در محدوده سنسور قرار نمی گیرند را نمایش و از این نظر دید وسیع تری به راننده می دهد. در برخی از خودروها تصویر در نمایشگر خودرو، و در برخی دیگر در نمایشگر کوچک آینه وسط، نمایش‌داده‌می‌شود.

کروز کنترل

بهترین مرکز نصب آپشن کروز کنترل
بهترین مرکز نصب آپشن کروز کنترل

برای این که در مسیرهای صاف با حداکثر سرعت مجاز حرکت کنیم باید پدال گاز را در نقطه ای ثابت نگه داریم. ثابت نگه داشتن پدال گاز با پا کار سختی است و تقریباً نمی توان بدون نوسان، پدال گاز را با پا نگه داشت. به همین جهت کروز کنترل طراحی شد تا دریچه گاز را در موقعیت دلخواه راننده ثابت نگه دارد و خودرو با سرعت مطلوب راننده، حرکت کند. این سیستم بلافاصله پس از اندکی تغییر موقعیت در پدال گاز و ترمز، از کار می‌افتد و کنترل گاز و ترمز را به دست راننده می دهد.

دوربین ۳۶۰ درجه

بهترین مرکز نصب آپشن دوربین 360 درجه
بهترین مرکز نصب آپشن دوربین 360 درجه

در برخی از خودروها افزون بر دوربین عقب، زیر هر دو آینه کناری و در قسمت جلوی خودرو (جلوپنجره و یا در قسمت آرم خودرو) نیز ۳ دوربین دیگر نصب می شود. با یکپارچه شدن تصویر هر ۴ دوربین، نمایی ۳۶۰ درجه از اطراف خودرو نمایش‌داده‌می‌شود. هنگام فعال نمودن هر یک از راهنماها هم، دوربین نصب‌شده در زیر آینه مرتبط با راهنما، بکارمی‌افتد. سپس تصویر آن دوربین بر نمایشگر خودرو نمایش‌داده‌می‌شود تا راننده با دید کامل تری وارد پیچ شود.

انواع رادار

رادارها با فرستادن امواج، فاصله خودرو با اشیا و خودروهای دیگر را می‌سنجند. در رادار نیز مانند سنسور پارک از اولتراسونیک ها استفاده می‌شود. با این تفاوت که رنج کاری اولتراسونیک‌های بکاربرده‌شده در رادار بسیار قوی‌تر و سنسورهایش گران‌تر اند. در اکثر خودروها رادارها با دو بازه کوتاه و بلند وجود دارند. از میان رادارها، نصب رادار نقطه کور بسیار ساده تر است و مراکز زیادی قادر اند این مدل از رادار را بر روی خودروها نصب کنند.

گرم‌کن و سردکن صندلی

آپشن گرم‌کن و سردکن صندلی نیز بر روی بسیاری از خودروها قابل نصب است. گرم‌کن در روزهای سرد سال و سردکن نیز در روزهای گرم سال به کمک راننده و سرنشینان می آیند. به این صورت که دمای صندلی را گم یا سرد می کنند تا آرامش بیشتری برایشان فراهم شود.

استارت دکمه و ورود بدون کلید

بهترین مرکز نصب آپشن استارت دکمه ای
بهترین مرکز نصب آپشن استارت دکمه ای

نصب دکمه استارت موتور و ورود بدون کلید می تواند بسیار کاربردی باشد و استفاده از خودرو را راحت تر کند. اما توجه داشته باشید که در صورت نصب غیراصولی، وجود این آپشن می تواند امنیت خودرو را بسیار کاهش دهد و راه را برای سارقان هموار کند. از این رو بهتر است برای نصب استارت دکمه ای به بهترین مرکز نصب آپشنی که می شناسید مراجعه کنید.

مولتی مدیا و سیستم صوتی

نصب مولتی مدیا یا مانیتور و سیستم صوتی به‌روز هم این روزها بسیار رایج است. به عنوان مثال شاهد موجود بودن مولتی مدیاهایی در بازار هستیم که کاملاً در داشبورد خودروها، بدون هیچ بیرون زدگی ای، جانمایی می شوند. فعال شدن امکاناتی مانند دوربین عقب و دوربین 360 با نصب مانیتور امکان پذیر است. البته که مولتی مدیاها کاربردهای دیگری مانند ناوبری، پخش ویدیو، نصب اپلیکیشن و … را هم دارند.

بهترین مرکز نصب آپشن کجاست؟

آرونکار

این مجموعه در زمینه نصب کروز کنترل انواع خودروهای سواری به صورت کاملا فابریک فعال است و برای خدماتش گارانتی دو ساله ارائه می دهد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهآرونکار
مدیر مجموعهافشین حقیقی
شهرتهران
موقعیتشرق
شماره تماس09123135668
آدرسخیابان شریعتی – چهارراه قصر -بلوار قدوسی-خیابان امجدی منش – پلاک ۲۰

Airphoenix

مجموعه ایرفونیکس از سال ۹۲ جهت ساخت سیستم های تعلیق بادی شروع به فعالیت کرده. ایرفونیکس با استفاده از علم طراحی صنعتی، موفق به تولید انواع قطعات این سیستم شده. اغلب لوازم در داخل مجموعه ساخته‌شده‌اند تا در صورت نیاز به تعمیر، نیازی به واردات نباشد. مجموعه ایرفونیکس هیچ محدودیتی از نظر نوع خودرو و نوع تعلیق خودرو نداشته.

معرفی مجموعه

نام مجموعهAirphoenix
مدیر مجموعهعلیرضا عظیم نوه سی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09108632003
آدرسشهریار – اندیشه – ابتدای جاده ملارد – جنب کارواش سما و ابریشم

تی تی وِیت (titivate)

مجموعه خودرویی تی‌تیوِیت (titivate) از سال ۹۶ در غرب تهران فعالیت خود را با خدمات ویژه آغاز کرده است. تی‌تی‌ویت در فضایی بسیار شیک، آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز است. خدمات این مجموعه شامل صفرشویی کامل، صافکاری و نقاشی و لیسه گیری با جدیدترین متد روز دنیا. فیس لیفت و نصب آپشن، انواع کاور و شیشه دودی و رنگ های پاک شونده، تودوزی، سرامیک خودرو و … می باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهتی تی وِیت (titivate)
مدیر مجموعهعلی بچاوی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09128598186
آدرسبلوار چوگان – ضلع غربی استادیوم آزادی – جنب پژوهشگاه صنعت نفت – قبل آفتاب – پلاک ۱ – سالن ۹ – مجموعه خودرویی تی تی وِیت (titivate)

Arshia edition

نصب آپشن و انواع کاورهای محافظتی و تزئیناتی در رنگ ها و طرح های مختلف طبق نیاز و درخواست مشتری. اجرای انواع کاورهای شخصی‌سازی شده. احیای رنگ، سرامیک بدنه، دیتیلینگ داخل خودرو و … از خدمات ارشیا ادیشن است.

معرفی مجموعه

نام مجموعهArshia edition
مدیر مجموعهمیر حبیبی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09120175085
آدرسمیدان اقدسیه – بلوار ارتش به سمت غرب – لاین کندرو قبل از وروی سوهانک – ورودی کارواش – مجموعه تخصصی عرشیا ادیشن

در پایان از شما مخاطبین عزیز هم می خواهیم تا بهترین مراکز نصب آپشنی که می شناسید را در زیر این مطلب برایمان کامنت کنید.

برای خواندن مطالب فنی و مقایسه خودروها می‌توانید به بخش مقالات آموزشی سایت خودروچی مراجعه کنید.