البرز یدک البرز یدک
بیمه خودرو
خودروچی

بهترین مرکز دیتیلینگ بدنه خودرو کجاست؟

دیتیلینگ
دیتیلینگ

در چند سال اخیر تعداد مراکز دیتیلینگ (Detailing) بدنه خودرو نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته زیرا خودروها بسیار گران تر شده اند و به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

مدت هاست که دیگر خودروی غیرچینی جدید وارد بازار نشده و به همین دلیل دارندگان خودروهای غیرچینی جایگزین بهتری پیدا نمی کنند. از این رو چند سالی است باب شده که بسیاری از دارندگان خودروهای گران قیمت بیشتر به سلامت بدنه خودروهایشان توجه کنند. در نتیجه با توجه به حساسیت بیشتری که در چند سال اخیر به وجود آمده، تعداد مراکز دیتیلینگ بدنه خودرو نیز در شهرها بیشتر شده تا پاسخگوی نیاز کشور باشد.

به طور کلی دیتیلینگ بدنه خودرو به سه دسته کلی کاور بدنه، سرامیک بدنه و احیای رنگ تقسیم می شود که هر کدام از آن ها پروسه مخصوص به خود را دارند و با هم متفاوت اند.

کاور بدنه

کاور بدنه
کاور بدنه

یکی از راه های محافظت از بدنه خودرو، کاور کردن آن توسط یک پوشش پلاستیکی است. قرارگیری این پوشش پلاستیکی بر روی خودرو ها دقیقاً مانند جلد کردن اجسام با یک لایه از نایلون است.

با نصب بادی فِنس و یا PPF(Paint Protection Film) می توانیم از خودروی خود در برابر آسیب های وارده به بدنه و رنگ محافظت کنیم. کاور یا PPF علاوه بر محافظت از بدنه، موحب می شود تا دانه های رنگ نیز بهتر دیده شود. به همین دلیل کمی جذابیت به خودرو اضافه می کند اما میزان آن در حد سرامیک نیست. به همین دلیل نباید انتظار بدست آوردن جلوه ای خاص برای خودروی خود داشته باشیم.

سرامیک بدنه

سرامیک بدنه
سرامیک بدنه

پوشش سرامیکی بدنه خودرو موجب می شود لایه ای نازک از محلولی خاص بر روی رنگ خودرو قرار گیرد و ویژگی های متفاوتی برای بدنه بوجود آورد. مزایای مهم سرامیک کردن بدنه خودرو، آسیب نرسیدن به رنگ خودرو و تمیز ماندن سطح بدنه است.

این دو ویژگی مهم باعث شده افرادی که نسبت به نگهداری از خودروی خود حساس اند و همچنین خودروی نسبتاً گران قیمتی دارند به ایجاد این تغییر در بدنه خودروی خود متمایل شوند و خودروی خود را تحت محافظت سرامیک قرار دهند.

احیای رنگ بدنه

احیای رنگ بدنه
احیا رنگ

احیای رنگ بدنه خودرو خود به چند قسمت تقسیم می شود. برای مثال لکه گیری، لیسه گیری، قلم گیری، واکس و پولیش و رفع آفتاب سوختگی همگی احیای رنگ محسوب می شوند. در مورد احیای رنگ باید بدانید که برخی از زیرمجموعه های این پروسه از دیتیلینگ، مانند لیسه گیری نیاز به دقت بسیار زیادی دارند. برخی کارها مانند قلم گیری هم آن چنان سخت نیستند.

بهترین مراکز دیتیلینگ بدنه خودرو

TMJ

مجموعه TMJ به صورت تخصصی دیتیلینگ بدنه خودروهای آفرودی و دودیفرانسیل مانند رونیز، پیکاپ، کاپرا و … را انجام می دهد. این مجموعه در کنار دیتیلینگ، خدمات دیگری را هم برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته است. شما با مراجعه به صفحه آن در سایت خودروچی می توانید با دیگر خدمات قابل انجام آشنا شوید.

معرفی مجموعه

نام مجموعهTMJ
مدیر مجموعهمهراب قادری – علیرضا تیماج
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09368261010
آدرساتوبان فتح – سه راه شهریار – اول سعید آباد – شهرک صنعتی گلگون – تجاری های مرکزی – روبروی پنجم شمالی – لاین دوم – TMJ

تی تی وِیت (titivate)

مجموعه خودرویی تی تی وِیت (titivate) از سال ۹۶ در غرب تهران فعالیت خود را با خدمات ویژه آغاز کرده است. این مرکز در فضایی بسیار شیک، آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز است. خدمات این مجموعه شامل صفرشویی کامل، صافکاری و نقاشی و لیسه گیری با جدیدترین متد روز دنیا. فیس لیفت و نصب آپشن، انواع کاور و شیشه دودی و رنگ های پاک شونده، تودوزی، سرامیک خودرو و … می باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهتی تی وِیت (titivate)
مدیر مجموعهعلی بچاوی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09128598186
آدرسبلوار چوگان – ضلع غربی استادیوم آزادی – جنب پژوهشگاه صنعت نفت – قبل آفتاب – پلاک ۱ – سالن ۹ – مجموعه خودرویی تی تی وِیت (titivate)

استاربوی

مجموعه استاربوی با کادری مجرب با تجهیزات به روز، کارواش و صفرشویی تخصصی و VIP با بهترین مواد شستشو (نانو)، احیا رنگ و پولیش بدنه. اجرای پوشش سرامیک بدنه، اجرای کاور بدنه و دیگر خدمات مربوط به خودروی شما را با بهترین کیفیت انجام می دهد. استاربوی هیچگونه محدودیتی برای برندها و خدمات ارائه شده ندارد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاستاربوی
مدیر مجموعهحسینی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09122991475
آدرساتوبان باکری جنوب – مجتمع هایپراستار – پارکینگ منفی ۱

Arshia edition

نصب و اجرای انواع کاورهای محافظتی و تزئیناتی در رنگ ها و طرح های مختلف طبق نیاز و درخواست مشتری. اجرای انواع کاورهای شخصی سازی شده، احیای رنگ، سرامیک بدنه، دیتیلینگ داخل خودرو و … از خدمات ارشیا ادیشن است.

معرفی مجموعه

نام مجموعهArshia edition
مدیر مجموعهمیر حبیبی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09120175085
آدرسمیدان اقدسیه – بلوار ارتش به سمت غرب – لاین کندرو قبل از وروی سوهانک – ورودی کارواش – مجموعه تخصصی عرشیا ادیشن

خدمات خودرویی نیکان

مجموعه نیکان حاضر به ارائه خدماتی از قبیل فروش طلق، چراغ، لوازم یدکی و لوازم بدنه، افزایش نوردهی چراغ های جلو، تعمیر نئون و ال ای دی چراغ خطر عقب، تامین لوازم چراغ خودرو، سرامیک بدنه، کاور بدنه، pdr، لیسه گیری و … برای خودروهای خارجی است.

نام مجموعهخدمات خودرویی نیکان
مدیر مجموعهفضلی فرهادی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09121900823
آدرسشهر زیبا – میدان الغدیر – خیابان الغدیر یکم – پلاک یک – مجتمع خودرویی نیکان

خانه سلامت اتومبیل اتواسپا

مجموعه خانه سلامت اتومبیل اتواسپا پرچم دار بالاترین سطح استاندارد شستشو، دیتیلینگ و ترمیم بدنه و داخل خودرو در ایران می‌باشد. این مجموعه با استفاده از استانداردهای کارگاهی و با تکیه بر دانش روز دنیا قدمی در جهت ایجاد فرهنگ نگهداری صحیح خودرو برداشته است. اتواسپا قادر است تا تغییری را که شاید به شیوه سنتی، روزها و بلکه هفته ها زمان لازم داشته باشد در حد یک ساعت تا حداکثر یک روز کاری، با دقتی کم نظیر به انجام رساند. این مجموعه علاوه بر سرعت و دقت، این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد تا زمینه بازگرداندن شرایط ایده‌آل خودروهایشان را فراهم آورد. به طوری که مشتری خودرو خود را چون روز نخست پس از تولید ببیند و این در واقع عاملی است که اتواسپا را از سایر رقبای خود متمایز می‌سازد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهخانه سلامت اتومبیل اتواسپا
مدیر مجموعهامیرهمایون شیردل
شهرتهران
موقعیتشمال
شماره تماس02126800266
آدرسزعفرانیه – سه راه آصف – مجتمع تجاری بامیک – طبقه منفی ۴و۵

کیو گاراژ (Q garage)

مجموعه کیو گاراژ با کادری مجرب و متخصص و با تجهیزات به روز، تمامی خدمات مربوط به دیتیلینگ خودروی شما را با بهترین کیفیت انجام می دهد. مجموعه خودرویی کیو گاراژ هیچگونه محدودیتی برای برندها و خدمات ارائه شده ندارد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهکیو گاراژ (Q garage)
مدیر مجموعهایمان ذاکریان – امید موج بافان
شهرتهران
موقعیتشمال
شماره تماس۰۲۱22179256
آدرسزعفرانیه – بالاتر از سه راه آصف – مجتمع بامیک – ورودی باشگاه ورزشی مکث – طبقه مثبت ۵

اتو کلینیک جلیلی

اتو کلینیک جلیلی با خدمات تخصصی نظیر صافکاری بدون رنگ، لیسه گیری، موج گیری، نقاشی، سرامیک بدنه، شاسی کشی و … این ضمانت را به شما میدهد که خدمات این مجموعه با بهترین و بالاترین کیفیت ارائه میگردد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتو کلینیک جلیلی
مدیر مجموعهمیثم جلیلی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس۰۹۱۲۹۲۲۵۱۳۹
آدرستهران- اتوبان بابایی شرق به غرب – نرسیده به هنگام – نبش کوی قمر‌بنی هاشم – مجموعه تعمیرگاهی صدر – پلاک ۳۹

بوتيك گاراژ

مجموعه خدماتي خودرو بوتيك گاراژ با کادری حرفه ای می تواند خدماتی نظیر دمپینگ کابین خودرو، صافکاری، PDR، نقاشی، لیسه گیری و … را به نحو احسن و با دقت بالا انجام دهد، به این ترتیب شما می توانید خودروی خود را با خیالی راحت به این مجموعه بسپارید.

معرفی مجموعه

نام مجموعهبوتيك گاراژ
مدیر مجموعهامير اسلامي
شهرتهران
موقعیتجنوب غربی
شماره تماس٠٩١٢٣٤٥٤٣٣٧
آدرستهران – اتوبان فتح غرب به شرق – نرسيده به ازادگان – سه راه شهريار – نرسيده به سعيد اباد – شهرك صنعتي گلگون – سوم شمالي – پلاك ١٢

اتو تکنیک ناصر

مجموعه اتو تکنیک ناصر به مساحت ۱۲۰۰ متر واقع در اقدسیه آماده خدمت رسانی به شما است. این مجموعه با کادری آموزش دیده، متخصص و مجرب در ارائه خدمات اتومبیل های وارداتی فعالیت می کند. متخصصان اتوتکنیک ناصر در زمینه های انجام سرویس های دوره ای. صفرشویی، صافکاری بدون رنگ، صافکاری نقطه جوش، ترمیم رنگ، نقاشی، سرامیک، جلوبندی. مکانیکی، دیاگ و برنامه ریزی، میزان فرمان سه‌بعدی و تامین قطعات رنگ فابریک آماده ارائه خدمات به هموطنان و مشتریان عزیز می‌باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتو تکنیک ناصر
مدیر مجموعهناصر صالحی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس02126100585
آدرساتوبان ارتش غرب – نرسیده به میدان ارتش – ابتدای لاین کندرو – اتوتکنیک ناصر

در پایان از شما مخاطبین عزیز هم می خواهیم تا بهترین مراکز انجام دیتیلینگ که می شناسید را در زیر این مطلب برایمان کامنت کنید.

شما می توانید برای خواندن مطالب فنی و مقایسه خودروها به بخش مقالات آموزشی سایت خودروچی مراجعه کنید.