البرز یدک البرز یدک
بیمه خودرو
خودروچی

دلایل لرزش فرمان خودرو چیست؟

لرزش فرمان خودرو
لرزش فرمان خودرو

عوامل متفاوتی می توانند موجب لرزش فرمان خودرو حین رانندگی شوند که در ادامه متن همه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم و بهترین مراکز عیب یابی و رفع مشکل لرزش فرمان را هم به شما معرفی می کنیم.

یکی از مشکلات شایعی که راننده ها با آن سر و کار دارند لرزش غربیلک فرمان است که طی رانندگی کردن و در سرعت های مختلف متوجه آن می شوند.

از این رو بهتر است با دلایل بروز این مشکل آشنا شوید و با شناختن مراکز عیب یابی و رفع لرزش فرمان خودرو، در کوتاه ترین زمان نسبت به حل مشکل مورد نظر اقدام کنید.

لرزش فرمان هنگام ترمزگیری

یکی از مواردی که موجب لرزیدن فرمان می شود تاب داشتن دیسک ترمز است. این مشکل هنگام ترمزگیری خود را نشان می دهد و فرمان خودرو را می لرزاند. پس به این ترتریب در صورت لرزش هنگام ترمز گیری به احتمال خیلی زیاد مشکل از تاب داشتن دیسک هاست که با تراش کاری و یا تعویض دیسک ها لرزش از بین خواهد رفت.

به چپ و راست کشیدن فرمان

مهم ترین دلیل به چپ و راست کشیدن فرمان هنگام رانندگی در مسیر صاف این است که سیستم فرمان پذیری خودرو میزان نیست. از این رو در صورت تمایل سیستم فرمان پذیری به تغییر جهت خودرو در یک مسیر صاف، بهتر است به میزان فرمان مراجعه کنید تا مشکل به چپ و راست کشیدن جعبه فرمان نیز حل شود. توجه داشته باشید که این اتفاق اغلب با کمی لرزش غربیلک نیز همراه است.

بیشتر بخوانید : میزان فرمان سه بعدی خودرو چیست؟

لرزش فرمان در محدوده سرعتی مشخص

اگر لرزش مورد نظر در محدوده سرعتی خاصی به وجود آمد و سپس خارج از آن محدوده سرعت از بین رفت، بدانید که مشکل از بالانس نبودن چرخ هاست. زیرا در آن محدوده سرعت چرخ در اثر بالانس نبودن شروع به لرزیدن می کند و فرمان خودرو را می لرزاند. برای مثال وقتی که در محدوده سرعتی 90 تا 110 کیلومتر، فرمان و اتاق خودرو می لرزد، به احتمال زیاد عیب از بالانس نبودن یک یا چند چرخ است.  در این صورت شما با مراجعه به آپاراتی ها و جلوبندی سازی ها می تواند چرخ یا چرخ های مورد نظر را بالانس کنید تا لرزش خودرو در یک محدوده سرعتی خاص حل شود.

لرزش اتاق و فرمان از یک سرعت مشخص به بعد

در برخی از خودروها لرزش فرمان و کابین از یک سرعتی به بعد شروع می شود و پس از آن سرعت، دیگر خبری از قطع شدن لرزش به وجود آمده نیست و نوسان فرمان و کابین ادامه دار خواهد بود. با این اوصاف می توان فهمید که مشکل از بالانس چرخ ها نیست و به یک قطعه دوار دیگر مربوط است. با پرس و جو از مکانیک های مختلف تقریباً به این نتیجه رسیدیم که در صورت لرزش کابین و فرمان از یک سرعت مشخص به بعد، به احتمال خیلی زیاد مشکل از پلوس است و این قطعه دوار موجب به وجود آمدن نوسان های ریز در خودرو می شود. به هر حال برای عیب یابی و حل این مشکل بهتر است به مکانیک و یا جلوبندی ساز مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهد.

بهترین مراکز عیب یابی و رفع مشکل لرزش فرمان خودرو

ایران فرمان

تعمیرات کامل سیستم های فرمان خودرو، جعبه فرمان های هیدرولیک و برقی به همراه یک تا دوسال ضمانت کتبی. تعمیرات تلسکوپی، تعمیرات پمپ هیدرولیک و نصب سیستم هیدرولیک بر روی خودروها نیز در مجموعه ایران فرمان انجام می شود.

معرفی مجموعه

نام مجموعهایران فرمان
مدیر مجموعهابراهيم رنجبر
شهرتهران
موقعیتشمال غربی
شماره تماس09398200401
آدرستهران- منطقه ۲- فرحزاد شمالی- بعد از سه راه آبشار- دست راست- تعمیرگاه قائم

TMJ

مجموعه TMJ به صورت تخصصی عیب یابی فنی خودروهای آفرودی و دودیفرانسیل مانند رونیز، پیکاپ، کاپرا و … را انجام می دهد. این مجموعه در کنار انجام کارهای تعمیراتی، خدمات دیگری مانند دیتیلینگ را هم برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته است. شما با مراجعه به صفحه آن در سایت خودروچی می توانید با دیگر خدمات قابل انجام آشنا شوید.

معرفی مجموعه

نام مجموعهTMJ
مدیر مجموعهمهراب قادری – علیرضا تیماج
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09368261010
آدرساتوبان فتح – سه راه شهریار – اول سعید آباد – شهرک صنعتی گلگون – تجاری های مرکزی – روبروی پنجم شمالی – لاین دوم – TMJ

Roadrunner

انجام کلیه سرویس هایی دوره ای، انجام خدمات گیربکس، تعمیر موتور، اورهال کردن کمک های آفرودی، رفع مشکلات جلوبندی، خدمات تخصصی الکترونیکی و تعمیرات بردهایی کامپیوتر خودرو، سفارش و واردات قطعات مورد نیاز و افترمارکت، مشاوره جهت خرید و فروش خودروهایی دو دیفرانسیل در رودرانر صورت می گیرد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهRoadrunner
مدیر مجموعهشبیر رضایی
شهرتهران
موقعیتجنوب غربی
شماره تماس09122541744
آدرسکیلومتر ۱۲ جاده قدیم کرج به سمت شهریار – قبل از سعید آباد – شهرک صنعتی گلگلون – خیابان دوم جنوبی – اولین کوچه سمت چپ – پلاک ۶ – مجموعه خدماتی roadrunner

اتو کلینیک جلیلی

اتو کلینیک جلیلی با خدمات تخصصی نظیر ارزش گیری فرمان، صافکاری بدون رنگ، لیسه گیری، موج گیری، نقاشی، سرامیک بدنه، شاسی کشی و … این ضمانت را به شما میدهد که خدمات این مجموعه با بهترین و بالاترین کیفیت ارائه میگردد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتو کلینیک جلیلی
مدیر مجموعهمیثم جلیلی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس۰۹۱۲۹۲۲۵۱۳۹
آدرستهران- اتوبان بابایی شرق به غرب – نرسیده به هنگام – نبش کوی قمر‌بنی هاشم – مجموعه تعمیرگاهی صدر – پلاک ۳۹

تعمیرگاه تویوتا سهند

۱- انجام کلیه سرویس های دوره ای خودروهای تویوتا و لکسوس مطابق با استانداردهای ذکر شده در دفترچه سرویس و نگهداری خودرو ۲- عیب یابی تخصصی با دستگاه عیب یاب تویوتا مطابق با نقشه های برقی و راهنمای عیب یابی شرکت تویوتا ۳- تعمیرات تخصصی موتور و گیربکس اتوماتیک مطابق با دستورات و راهنمای تعمیراتی شرکت تویوتا ۴- سرویس شست و شوی انژکتور و دریچه گاز ، سوپاپ ها ، محفظه احتراق و باک با محلول شست و شو ۵- شارژ گاز کولر و رفع نشتی مدار کولر خودروهای تویوتا و لکسوس ۶- خدمات کارشناسی فنی بصورت تخصصی ۷-عیب یابی تخصصی سیستم Hybrid ۸- کلیه خدمات جلوبندی و میزان فرمان ۹-سرویس های ویژه تعمیرات تویوتا جی تی ۸۶

معرفی مجموعه

نام مجموعهتعمیرگاه تویوتا سهند
مدیر مجموعهسهند قنادان
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09129619660
آدرساتوبان ارتش غرب – نرسیده به میدان ارتش – ابتدای لاین کندرو – اتوتکنیک ناصر

اتو تکنیک ناصر

مجموعه اتو تکنیک ناصر به مساحت ۱۲۰۰ متر واقع در اقدسیه آماده خدمت رسانی به شما است. این مجموعه با کادری آموزش دیده، متخصص و مجرب در ارائه خدمات اتومبیل های وارداتی فعالیت می کند. متخصصان اتوتکنیک ناصر در زمینه های انجام سرویس های دوره ای. صفرشویی، صافکاری بدون رنگ، صافکاری نقطه جوش، ترمیم رنگ، نقاشی، سرامیک، جلوبندی. مکانیکی، دیاگ و برنامه ریزی، میزان فرمان سه‌بعدی و تامین قطعات رنگ فابریک آماده ارائه خدمات به هموطنان و مشتریان عزیز می‌باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتو تکنیک ناصر
مدیر مجموعهناصر صالحی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس02126100585
آدرساتوبان ارتش غرب – نرسیده به میدان ارتش – ابتدای لاین کندرو – اتوتکنیک ناصر

اتو سرویس غرب

خدمات سرویس دوره ای کلیه خودروهای داخلی و خارجی، ارائه کلیه خدمات لاستیک از جمله آپارات. بالانس و تعویض لاستیک، تعویض روغن گیربکس با دستگاه های پیشرفته روز دنیا. استفاده از لوازم مصرفی اصل و با کیفیت برای تمامی خودروها در مجموعه اتو سرویس غرب انجام صورت می گیرد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتو سرویس غرب
مدیر مجموعهعسگری
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09128355451
آدرسیافت آباد- بلوار معلم- سه راه زندیه-پلاک۳۵۸- اتوسرویس غرب

اتوتکنیک راد

انجام سرویس های دوره ای و تعمیرات کامل و تخصصی بخش های مختلف فنی مانند جلوبندی و تعلیق برندهای مزدا، میتسوبیشی پاجرو و نیسان. تمامی خدمات اتوتکنیک راد شامل ۶ ماه گارانتی می باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتوتکنیک راد
مدیر مجموعهعلی بابائی راد
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09129208020
آدرسآجودانیه – بلوار محمدی – خیابان البرز – مجموعه خودرویی البرز – اتوتکنیک راد

رنو تکنیک

تعمیرگاه تخصصی رنو تکنیک با بهره گیری از مهارت متخصصین رنو در ایران به ارائه خدمات مربوط به جلوبندی و میزان فرمان شهره می باشد. این مرکز همه روزه به آدرس فلکه دوم صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان صحرایی آماده خدمت رسانی به رنو سواران عزیز می باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهرنو تکنیک
مدیر مجموعهمهدی گودرزی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس۰۹۱۲۱۸۸۸۹۱۱
آدرسفلکه دوم صادقیه – ستارخان – خیابان صحرایی – پلاک ۲۵ – تعمیرگاه رنو تکنیک

رنو تکنیک – شعبه 2

خدمات شعبه 2 رنو تکنیک شامل: صافکاری بدون رنگ PDR، تعمیر و عیب یابی مشکلات جلوبندی، خدمات فنی و برقی انواع خودرو و … است.

معرفی مجموعه

نام مجموعهرنو تکنیک – شعبه 2
مدیر مجموعهمهدی گودرزی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس09121888911
آدرسمرزداران، بلوار آریافر، جنب جایگاه سوخت

اتوکلینیک بیگدلی

جلوبندی خودرو جزو مهم ترین بخش های فنی است که می تواند لذت رانندگی ایمن و راحت را به راننده و سرنشین هدیه دهد. در مجموعه اتوکلینیک بیگدلی جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو شما رو به طور حرفه ای بررسی و تعمیر می شود. بع عنوان مثال در صورت لرزش فرمان خودرو خود می توانید به این مجموعه مراجعه کنید تا مشکل به طور کامل رفع شود.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتوکلینیک بیگدلی
مدیر مجموعهبیگدلی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09128139584
آدرساتوبان بابایی شرق به غرب – روبروی هنگام – مجتمع تعمیرگاهی صدر – اتوکلینیک بیگدلی