البرز یدک البرز یدک
بیمه خودرو
خودروچی

بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک کجاست؟

بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک
بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک

این روزها با توجه به مجهز شدن تعداد زیادی از خودروها به جعبه دنده های اتوماتیک، برای بسیاری این سوال پیش آمده که بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک کجاست؟

امروزه یکی از معیار‌های خرید خودرو نوع گیربکس آن است، زیرا با رواج گیربکس های اتوماتیک و همچنین افزایش تعداد تعمیرکاران این نوع گیربکس در ایران، دیگر برای مشتریان مشکل کمبود قطعه و تعمیرناپذیری ملاک نیست. البته افزایش ترافیک شهری و مشکل کلاچ گیری بیش از حد در ترافیک که موجب زانو درد می شود و راحتی رانندگی در جاده نیز موجب شده است تا به طرف داران و مشتریان خودروهای با گیربکس اتوماتیک افزوده شود.
اما این ویژگی ها از گیربکس اتوماتیک به معنای برتری کامل نسبت به گیربکس دستی نیست، هرزگردی یا خراب شدن توربین گیربکس (Torque convertor) (در نوع AT)، تقه زدن، کم شتاب بودن نسبت به گیربکس دستی، مصرف سوخت بالاتر (به علت استفاده از توربین به جای دیسک و صفحه کلاچ)، خرابی کیت کلاچ در دوکلاچه ها، تأخیر در تعویض دنده یا به هم ریختگی کامپیوتر گیربکس، خراب شدن ساعت گیربکس و بسیاری از مشکلات دیگر از نکات منفی این مدل از گیربکس ها به شمار می رود.

البته همه این نکات منفی به نوع و شرکت سازنده گیربکس های اتوماتیک بستگی دارد. همان طور که شاهد هستیم برخی از گیربکس ها خرابی بسیار کمی نسبت به گیربکس های دیگر دارند که نشان دهنده کیفیت بالای گیربکس است و برخی دیگر دائماً به مشکل می خورند و موجب می شوند تا صاحب خودرو هزینه زیادی بابت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرویش بپردازد.

انواع گیربکس های اتوماتیک :

گیربکس های AT :

گیربکس های AT
جعبه دنده های AT

گیربکس های اتوماتیک خورشید و سیاره از رایج ترین و محبوب ترین نوع گیربکس در دنیا هستند. نخستین سری از گیربکس های اتوماتیک خورشیدی در سال ۱۹۴۰ توسط شرکت «جنرال موتورز» در خودروی اولدزموبیل تعبیه شد که در آن زمان پیشرفت شگرفی در بخش انتقال قدرت به شمار می رفت. این نوع گیربکس در بیش تر خودروهای اتوماتیک تولید داخل و اتوماتیک وارداتی به کار برده شده ‌است.
بیشتر بخوانید : نحوه انتقال قدرت گیربکس های اتوماتیک AT

گیربکس های CVT :

گیربکس های CVT
جعبه دنده های CVT

در سیستم CVT خبری از چرخ دنده ها زیاد نیست و همین نشان دهنده این است که در CVT از تکنولوژی و فن جدیدی استفاده شده است. به کارگیری گیربکس CVT در رنو کولئوس، نیسان آلتیما، مورانو و….. که از خودروهای پرفروش در دنیا هستند،. حداقل این مزیت را داشته که افراد عادی هم بتوانند در مورد این نوع گیربکس نظر بدهند و آن را تجربه کنند. در مجموع می توان نتیجه گرفت که اگر به دنبال خودرویی با سواری نرم‌، تعویض دنده بدون تقـّه،. مصرف سوخت پایین، سروصدای کم و در کل به دنبال رانندگی آرام و بدون هیجان هستید بهتر است به دنبال خودرویی با گیربکس CVT بروید.

بیشتر بخوانید : نحوه انتقال قدرت گیربکس های اتوماتیک CVT

گیربکس های دوکلاچه :

گیربکس های دوکلاچه
گیربکس های دوکلاچه

در بین اتوماتیک ها، گیربکس های دوکلاچه ساختاری بسیار شبیه به گیربکس های دستی دارند و در آن ها مانند گیربکس های دستی از چرخ دنده برای انتقال قدرت استفاده شده است. فقط در دوکلاچه ها تعویض دنده و کلاچ گیری به صورت اتوماتیک انجام می شود تا خودرو هم مزایای گیربکس های دستی را داشته باشد و هم مزایای گیربکس های اتوماتیک.

از خرابی های عمده دوکلاچه ها می توان به سوختن کیت کلاچ،. تقه زدن هنگام تعویض دنده و به هم ریختن برنامه کامپیوتر گیربکس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : نحوه انتقال قدرت در گیربکس های دوکلاچه (DCT)

به این ترتیب با توجه به فراگیر شدن گیربکس های اتوماتیک و همچنین بیشتر شدن تنوع آن ها در بازار ایران،. بهتر است مجهزترین و برترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک را بشناسید تا در صورت نیاز به آن ها مراجعه کنید.

بهترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک

مجموعه تاپ سرویس لند

تاپ سرويس لند كامل ترين مركز تخصصي تعویض روغن گیربکس های اتوماتیک با دستگاه، تعویض روغن موتور، تعويض روغن ترمز با دستگاه،. تعویض لنت، شمع، ضديخ، كولانت و همچنین فروش اكتان در شمال غربی تهران است.

معرفی مجموعه

نام مجموعهتاپ سرويس لند
مدیر مجموعهحسيني
شهرتهران
موقعیتشمال غربی
شماره تماس09194775027
آدرسسعادت اباد – ضلع شمالي ميدان كتاب – خدمات خودرويي آسمان – تاپ سرويس لند

تاپ سرویس لند (گیربکس لند)

تاپ سرويس لند (گیربکس لند) کامل ترین مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک است که در زمینه تعمیر و نگهداری کلیه گیربکس های اتوماتیک،. سرویس روغن گیربکس اتوماتیک به صورت تخصصی و با دستگاه مخصوص،. تعویض صافی گیربکس های اتوماتیک و همچنین تعویض روغن موتور در مرکز تهران به فعالیت می پردازد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهتاپ سرويس لند
مدیر مجموعهحسيني
شهرتهران
موقعیتمرکز
شماره تماس09194775027
آدرسخیابان شریعتی – ابتدای خیابان بهارشیراز – پلاک ۱ – تاپ سرویس لند (گیربکس لند)

Roadrunner

انجام کلیه سرویس هایی دوره ای، انجام خدمات گیربکس، تعمیر موتور، اورهال کردن کمک های آفرودی، خدمات تخصصی الکترونیکی و تعمیرات بردهایی کامپیوتر خودرو،. سفارش و واردات قطعات مورد نیاز و افترمارکت، مشاوره جهت خرید و فروش خودروهایی دو دیفرانسیل در رودرانر صورت می گیرد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهRoadrunner
مدیر مجموعهشبیر رضایی
شهرتهران
موقعیتجنوب غربی
شماره تماس09122541744
آدرسکیلومتر ۱۲ جاده قدیم کرج به سمت شهریار – قبل از سعید آباد – شهرک صنعتی گلگلون – خیابان دوم جنوبی – اولین کوچه سمت چپ – پلاک ۶ – مجموعه خدماتی roadrunner

اتوتکنیک راد

ارائه دهنده خدمات و تعمیرات کامل و تخصصی بخش های مختلف فنی مانند گیربکس اتوماتیک برندهای مزدا، میتسوبیشی پاجرو و نیسان. تمامی خدمات اتوتکنیک راد شامل ۶ ماه گارانتی می باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتوتکنیک راد
مدیر مجموعهعلی بابائی راد
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09129208020
آدرسآجودانیه – بلوار محمدی – خیابان البرز – مجموعه خودرویی البرز – اتوتکنیک راد

رنو تکنیک

تعمیرگاه تخصصی رنو تکنیک با بهره گیری از متخصصین حرفه ای و باتجربه رنو در ایران به ارایه خدمات با بالاترین سطح کیفی معروف است. این مرکز همه روزه به آدرس فلکه دوم صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان صحرایی آماده خدمت رسانی به رنو سواران عزیز می باشد.

معرفی مجموعه

نام مجموعهرنو تکنیک
مدیر مجموعهمهدی گودرزی
شهرتهران
موقعیتغرب
شماره تماس۰۹۱۲۱۸۸۸۹۱۱
آدرسفلکه دوم صادقیه – ستارخان – خیابان صحرایی – پلاک ۲۵ – تعمیرگاه رنو تکنیک

اتوکلینیک بیگدلی

موتور خودرو در این مرکز انواع تست سلامت مانند فشار روغن، کمپرس موتور، فشار پمپ بنزین،. تست ادوات برقی خودرو، تست انژکتور چکاپ شمع وکویل خودرو و….. را پشت سر می گذارد. جلوبندی خودرو جزو مهم ترین بخش های فنی است که می تواند لذت رانندگی ایمن و راحت را به راننده و سرنشین هدیه دهد. در مجموعه اتوکلینیک بیگدلی جلوبندی و سیستم کلی تعلیق خودرو شما رو به طور حرفه ای بررسی و تعمیر می شود. گیربکس اتوماتیک نیاز به رسیدگی منظم دارد که در این مجموعه با انجام سرویس دوره ای گیربکس،. روغن‌گیربکس، صافی گیربکس و همینطور تست عملکرد برق مورد نیاز گیربکس هم انجام می شود.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتوکلینیک بیگدلی
مدیر مجموعهبیگدلی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09128139584
آدرساتوبان بابایی شرق به غرب – روبروی هنگام – مجتمع تعمیرگاهی صدر – اتوکلینیک بیگدلی

تعمیرگاه تویوتا سهند

۱- انجام کلیه سرویس های دوره ای خودروهای تویوتا و لکسوس مطابق با استانداردهای ذکر شده در دفترچه سرویس و نگهداری خودرو. ۲- عیب یابی تخصصی با دستگاه عیب یاب تویوتا مطابق با نقشه های برقی و راهنمای عیب یابی شرکت تویوتا. ۳- تعمیرات تخصصی موتور و گیربکس اتوماتیک مطابق با دستورات و راهنمای تعمیراتی شرکت تویوتا. ۴- سرویس شست و شوی انژکتور و دریچه گاز ، سوپاپ ها ، محفظه احتراق و باک با محلول شست و شو. ۵- شارژ گاز کولر و رفع نشتی مدار کولر خودروهای تویوتا و لکسوس. ۶- خدمات کارشناسی فنی بصورت تخصصی ۷-عیب یابی تخصصی سیستم Hybrid ۸- کلیه خدمات جلوبندی و میزان فرمان. ۹-سرویس های ویژه تعمیرات تویوتا جی تی ۸۶

معرفی مجموعه

نام مجموعهتعمیرگاه تویوتا سهند
مدیر مجموعهسهند قنادان
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس09129619660
آدرساتوبان ارتش غرب – نرسیده به میدان ارتش – ابتدای لاین کندرو – اتوتکنیک ناصر

اتو تکنیک ناصر

مجتمع خودرویی اتو تکنیک ناصر به مساحت ۱۲۰۰ متر واقع در اقدسیه با کادر حرفه ای و مجرب در ارائه خدمات اتومبیل های خارجی فعال است. اتو تکنیک ناصر زمینه های صافکاری بدون رنگ، صافکاری نقطه جوش، ترمیم رنگ، نقاشی،. سرامیک، جلوبندی، مکانیکی، دیاگ و برنامه ریزی، میزان فرمان سه‌بعدی و تامین قطعات رنگ فابریک آماده ارائه خدمات به هموطنان و مشتریان عزیز است.

معرفی مجموعه

نام مجموعهاتو تکنیک ناصر
مدیر مجموعهناصر صالحی
شهرتهران
موقعیتشمال شرقی
شماره تماس02126100585
آدرساتوبان ارتش غرب – نرسیده به میدان ارتش – ابتدای لاین کندرو – اتوتکنیک ناصر